piątek, 7 sierpnia 2015

Zmotywuj się do słuchania, bądź dobrym liderem dla swoich ludzi!

Często zastanawiamy się co zrobić by nasi pracownicy byli bardziej zmotywowani.
Motywacja pracowników przekłada się na większość rzeczy, które dzieją się w firmie.
Na sprzedaż, na atmosferę, na zwolnienia, na rekrutację.

Zadajemy sobie więc pytania:

  • Co zrobić by zwiększyć ich efektywność? 
  • Jak to jest, że mnie nie lubią przecież się staram..
  • Dlaczego nie robią tego o co ich proszę?
  • Dlaczego nie zrobią dobrze tego co im zleciłem?
  • Itp, itd..

Chciałbym się z Wami podzielić swoim sposobem na "zarządzanie" - "kierowanie" - "bycie liderem".

Najważniejsze zasady, których przestrzegam w kontaktach z moimi pracownikami to:

Słuchać.



I w sumie na tym mógłbym już zakończyć dzisiejszy wpis.. :)

Zapewne większość z Was powie sobie:

"Przecież słucham".

Dlatego rozwinę myśl - chodzi o słuchanie coachingowe.

Osoba, która do Was mówi - Wasz pracownik - musi być w danym momencie dla Was najważniejsza. Ważniejsza od raportu, który wypełniacie. Ważniejsza od 37 spraw, którymi się na raz zajmujecie. Ważniejsza od Waszego zmęczenia.

By nauczyć się słuchać zwracajcie uwagę na to, co do Was mówi - słowa są ważne, ale..
Ale najważniejsze jest to czego się nie mówi!!!
Już dawno zostało potwierdzone, że to nie słowa są najważniejsze w trakcie komunikacji.
To właśnie postawa ciała, tembr głosu, pauzy zastosowane w odpowiednich momentach.
To mimika ciała, gesty, które się wykonuje podczas mówienia o czymś ważnym, smutnym, przykrym, trudnym.

Słuchając zwracajcie uwagę na to wszystko i wyciągajcie z tego wnioski, tyle wystarczy by być dobrym liderem.
Jak mówią, reszta zrobi się sama :)

Jeżeli macie ochotę poćwiczyć "prawdziwe słuchanie" to zapraszam do kontaktu :)

Słuchajcie i bądźcie uważni,
powodzenia!

1 komentarz:

  1. Bardzo dobry tekst! Właśnie staram się rozwinąć swoje kompetencje lidera, trochę mi pomagają w tym odpowiednie szkolenia dla firm, ale myślę że rozwijać trzeba się też samemu :) Dzięki za wpis

    OdpowiedzUsuń